מה זה ביטקוין?

ביטקוין הינו מטבע דיגיטלי שאינו תלוי בגוף מרכזי כמו בנק. המטבע הומצא על ידי אדם הנקרא – סטושי נקומוטו, אמנם, זהותו האמתית עדיין מוטלת בספק משום שהוא איננו מזדהה בשמו האמתי מסיבות שונות. ייעודו של מטבע הביטקוין הוא להיות עצמאי וחסר תלותיות מפני משתנים שקורים בעולם הכלכלי כמו משברים כלכליים.

 

מה ההבדל בין מטבע הביטקוין לבין שאר מטבעות העולם, שקלים, דולר, אירו ועוד?

כאשר אנשים רוצים להעביר כסף אחד לשני בין אם הם נמצאים באותה מדינה ובין אם לאו, הם נתקלים ברשתות רגולטוריות שונות כמו למשל חברות כרטיסי האשראי או מדיניות שונות של בנקים בנושא העברת כספים מאחד לשני . לדוגמא – אם רוצים להעביר 100 דולר למישהו שנמצא בארצות הברית או אוסטרליה או ברחבי אירופה, עלינו לבצע את העברת הכסף במערכת הבנק תוך חישוב של שער הדולר באותו היום.

מצד שני, הביטקוין הוא מטבע בפני עצמו, "נקי" משערים, אינפלציות, שינויים גיאופוליטיים שקורים בארצות שונות והוא עובר מאחד לשני מבלי להתייחס לכל אלו.

מה ההבדל בין מטבע הביטקוין לבין שאר מטבעות העולם, שקלים, דולר, אירו ועוד

היחס של אנשים למטבע הביטקוין ברחבי העולם והאם כל אחד יכול להחזיק מטבעות ביטקוין?

אנשים רבים ברחבי העולם נחשפו לראשונה בשנת  למטבע וירטואלי זה2008 ושאלו את עצמם מה זה ביטקוין והאם כדאי להשקיע גם כן בטבעות אלו? אם כן, אנשים רבים היו סקפטיים מאוד בהתחלה וחשבו לעצמם שמדובר על איזה "גימיק" חדש וחולף או איזושהי תופעה שתלך ותיעלם בהדרגה.

מאידך, הרבה מאוד אנשים הבינו את הפוטנציאל האדיר שהוא טומן בחובו ורכשו מספר לא מבוטל של מטבע זה. לימים, המטבע תפס תאוצה ברחבי העולם והרבה מאוד עסקאות גדולות של אנשי עסקים מוכרים בארץ ובעולם החלו "לסגור עסקאות" על סמך מטבעות ביטקוין.

חשוב לציין שאם הנכם מעוניינים לרכוש גם כן מטבעות דיגיטליים אלו, עליכם להבין את העולם שעומד מאחורי מטבע זה, עולם שלם שלפני לא היה מוכר ולכן חשוב מאוד "להכין שיעורי בית" בנושא ואפילו לקחת איש ליווי מקצועי בתחום כדי שלא נעשה פעולה שהדרך ממנה חזרה תהיה בלתי אפשרי.

היחס של אנשים למטבע הביטקוין ברחבי העולם והאם כל אחד יכול להחזיק מטבעות ביטקוין

לסיכום – איך הרגולציה בארץ ובעולם "תופסת" את שיטת ההשקעה במטבע ביטקוין?

היחס בעולם למטבע ה – BTC בשל עצם היותו מטבע דיגיטלי שאיננו דומה בשום צורה למטבעות מוכרים אחרים כמו אירו או דולר או כמו כסף זהב שמעורכים על פי משקלם, הוא נחשב ומתקשר ברוב הפעמים לעולם ה"שוק השחור" או הלבנת הון בגלל שהוא איננו מוחשי ועדיין ממשלות רבות ורגולטורים ברחבי העולם לא יודעים כיצד להתייחס אליו.

בארץ, בנק ישראל אישר שמדובר במטבע חוקי אך טרם נקבע מעמדו ביחס מטבעות אחרים בעולם ועוד נקבע שקיים חשש אמתי ש-בעקבות מעמדו הלא ידוע ייתכן והרבה אנשים ייעשו עבירות כלכליות לא בכוונת תחילה.

מה זה ביטקוין?

תוכן עיניים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
3 דרכים להתאים את המטריה לאאוטפיט שלך!
כללי
3 דרכים להתאים את המטריה לאאוטפיט שלך!

מעוניינים להתחיל להשקיע באאוטפיטים שלכם, אבל על אמת? ליצור מראה מסוגנן אבל פרופורציונלי, בולט אבל מחושב וקלאסי? אאוטפיט מוצלח באמת לוקח בחשבון את כלל המרכיבים שלו, כולל פריטי חוץ כמו

נעליים
כללי
כמה עולות נעלי ייזי של קנייה ווסט?

הנעליים הכי מזוהות בתקופה האחרונה הן נעלי ייזי של קנייה ווסט. קנייה ווסט עיצב נעל חדשה, שאינה דומה לאף טרנד עבר, ולכן הייזי נחשבים למהפכה בעולם הננעלה. אז, איך ניתן

מכירת זהב ישן
כללי
האם אפשר לייצר רווח על מכירת זהב ישן?

זהב נחשב מזמן למתכת יקרת ערך ויקרה, עם היסטוריה עשירה של שימוש כצורה של מטבע וסמל של עושר. לאנשים רבים יש פריטי זהב ישנים שיושבים בקופסאות התכשיטים שלהם, נשכחים ולא

עצי חיים - לא מה שחשבתם
כללי
עצי חיים – לא מה שחשבתם

עץ החיים מככב בתרבויות שונות ברחבי הארץ והעולם. לעץ זה יש משמעויות שונות ושימושים מגוונים עבור כל תרבות שהיא. סדרת מדריכים מקיפה שהוצאנו בנוגע לעצי החיים הובילה אותנו להציג בפני

כללי
5 דרכים להנציח את האהובים שנפלו בקרבות

מלחמת חרבות ברזל, הותירה ומותירה גם כעת השפעה מתמשכת על האומה, כאשר משפחות רבות חוות את האובדן של יקיריהם, שלא ישובו עוד משדה הקרב. האובדן, מותיר אחריו חלל שלעולם לא